lunes, 12 de marzo de 2007

Helgrapport

Jag kan inte hålla mig. Det bästa först:

JAG ÅKER TILL BARCELONA 7/6-18/6!
Men d va skumt när jag skulle boka. Spanair hade för 365 hemresan så jag tog Ryanair dit (billigare) å sennär jag skulle boka Spanair va de uppe i 795kr! Auxili (=hjälp på Katalan, pluggar på datorn, hehe) men körde den kalla stilen å sket i att boka hemresa (otur...eller inte) men imorse va d nere på 365 igen så då slog jag till. Men såååå nice att ha d klart.

Det näst bästa sen:

MITT RUM E FÄRDIGT!

Å d blev riktigt bra, jag e supernöjd. Mucho mejor en comparación con antes! Mer vuxet, men d e fortfarande för mycket prytlar, måste göra mig av med mer grejer. Några bud? Å så ska jag pynta väggarna med något vuxet, inte konst (så långt har jag inte kommit ännu) men något fint å färgstarkt för jag vill ha mer färg än vad väggarna ger. Jag har lite bilder, så d blir före å efter:


FÖRE EFTER

Det tredje bästa:

SLOG AMY I BOWLING MED 2 POÄNG!

Hahaha, sorry Amy, men jag måste få skriva det. Vi hade som sagt en sportdag. Var å simmade (även om d blev mer bastu typ) sen sushi-lunch å bowling. Å jag gjorde en imponerande vändning på slutet! Impresionante! Sen möttejag upp mamma för födelsedagspresents- shopping. Blev en mycket snygg tröja till min vuxna(?) kusin. Hem för middag å ombyte å sen ut med tjejerna.

Såååå efterlängtat. Men tidigt, mötte dem kl 21 i stan. Lettan å Bellan, las locas... Ni skulle bara veta vad vi ägnade oss åt i Italien. Men Becco saknades, det får bli nästa gång! Vi drog till Fridhemsplan för att möta Matilda å Sofia å en annan Rebecka på Allmänna Galleriet. Schysst ställe, som en stor bar där man chillade å träffade folk. Eller det måste ha varit tanken men d funkade inte riktigt för d var alldeles för hög musik. Inte så chill att skrika folk rakt i örat... Men kan tänka mig återvända dit. Schysst stämning. Jag å Bellan å framförallt Lettan, för er som inte vet heter de egentligen Isabel å Elettra, ville dansa å va panka så vi drog till Göta Källare. D va inte lika nice, men vi va där för tidigt å därför blev d tidig hemgång oxå.

Å inte ens i Sthlm slipper man latinos. I kön till GK började två snubbar snacka spanska med oss å efter en stund hade vi kommit till att jag ska till Guatemala och den ena av dem va från El Salvador. Han blev alldeles till sig, en tjej som ska till Guatemala å volontärarbeta! Men han va ju latino å d innebär att man måste ta på dem man pratar med å aldrig va längre ifrån varandra än 1,5dm så jag lessnade å efter typ 5 dissningar fatta han. Gracias! Även om La pasión es el fuego latino encendido så va d inget jag ville ha mer av...

Jag vill ha en annan eld, d e fatal att va här!















I lördags blev d stallet, riktigt kul å sen familjepromenad me Sudden. Sen målade jag klart å sen födelsedagsmiddag hos moster Anne-Marie. Grattis Robban 25-år! Det är ingenting ju!
Den enda som pussar mig nu...

Forca Barca!

Självklart blev d oxå Melodifestivalen å nej, rätt låt vann inte. Trying to recall va lugnt bäst!
Men men... Det viktiga var ju ändå fotbollen... El clásico: Barcelona-Real Madrid. Mitt referat:

- Mycket mål, bra!

- Solklart INTE straff!

- Gonzalez Blanco, lika snygg som alltid dock blek spelmässigt.

- Messi, Gracias por todo!

- Valdés, gracias por todo que no podía hacer Messi!

- Förvarsoreda i Barca, Qué pasó?

- Eto'o, friläge=mål?, NEJ!

- Ronaldinho, perdon pero dónde estabas?

- En fin, spännande men resultatet kunde varit bättre (och sämre iof)

Söndagen tog jag en tripp till Arlanda, nej d va inte i desperat jakt efter ett flyg till Barcelona. Det var för att möta Ida som varit hemma över helgen och köpa malaria-tabletter av henne. Trevligt att träffa henne igen, var ju faktiskt ett tag sen nu. Å fråga är hur lån tid d kommer gå till nästa :*(

Sen vovve-promenad å ja, qué más? Jo, inflyttning på rummet. Så skönt att va tillbaka.

Idag har jag varit å simmat å besökt Ungdomsmottagningen. Checklistan för hemvändare (tandläkaren, u-mottagningen, släkten haha skämta bara) börjar bockas av nu... Å packlistan är ny prioritet. Ska in till stan å skaffa förnödenheter imorrn tror jag.

Algo más? No, ya está. Eso es mi vida en Suecia. Ahora. Pero no para siempre.


Mis vecinos... Los echaré de menos...


Fins d'espres!

2 comentarios:

Anónimo dijo...

hej tjejen! du riktigt sprudlar i dina inlägg här på bloggen. alltid lika roligt att läsa, energin smittar av sig ;) snyggt rummet blev! dålig tajmning bara att du åker bort igen så fort du fått det färdigt. håll dig hemma för en gångs skull! :p inte många dagar kvar nu. börjar nervositeten komma? du ska ju för sjutton till andra sidan jordklotet, ensam! läskigt... har du lust att ses nånting innan du åker? du får gärna komma förbi och hälsa på om du har tid över. känner mig lite mer optimistisk och social än förut, och jag saknar dig :) helena hälsar så mkt. det dröjde inte många minutrar sedan vi möts innan hon frågade om dig :D kramar Johanna

Ida dijo...

Si! Qué pasó? Gracias Messi (my boy?) y solklart inte straff!
Bra kommenterat där bruden