sábado, 17 de marzo de 2007

Aim for the stars...

Ok, hysterin har lagt sig en aning... Tack alla ni som på något sätt hjälpt mig älta min framtidspanik! Men resultatet blev at jag sökt i första hand tekniskt basår, nr 2 sjuksköterskelinjen och 3 spanska... Om jag upptäcker att vården verkligen inte är något för mig vill jag kunna börja plugga något annat (spanska, ev engelska). Å vad gäller läkarlinjen:
Sikta mot stjärnorna!
Det är inte omöjligt och vid trettio kanske jag inte alls vill flänga runt i världen utan e nöjd med att vara hemma i "trygga" Sverige.

Vad mer har hänt? Jo, i torsdags var jag å hälsade på hos Lettan ute i Norrtälje. Hon bor jättefint på en gård med en massa skog, hästar, katter och lite allt möjligt. Jag å Sudden tog en tripp dit tillsammans. Solen sken och fåglarna sjöng. Myspys!
Fick supergod lunch serverad av Lettans mamma, kändes som att va i typ Italien lr Grekland! Efter det blev det en skrittur ut i skogen på Semlan och Niña. Superhärligt!

Igår var jag å simmade på morgonen (Täbys brandkår va där samtidigt å tränade simning hehe), sen klippning (Jessica är numera pojke hehe nä så farligt e d inte men lite kortare, vill ju ha lite växmån nu när jag ska iväg), sen shopping av t ex en flight pillow å en hightech-grej med nån slags elimpulser som man ska ha på myggbett. Sen lunch med mamma på Ulriksdals slottsträdgård. D e sååååå nice där. Man sitter liksom innanför växthusen å så e d vegetarisk buffé med massa olika sallader å några olika varma rätter å hembakt bröd å frukt. Mums! Ni som bor i Sthlms-området måste testa! Man blir typ frälst till att bli vegetarian.

Sen drog vi hem, fixade till middagen på vägen hem. Jessica skulle laga mat ;)
Bjöd in kusinen på avskedsträff å min alldeles hemlagade (trumvirvel):
PAELLA!
Å, inte för att skryta, men den blev verkligen bra... Sådär krämig å god (inte som pappas brukar bli. Den är mer som en risotto med saffran) Bevis på att det inte krävs en hel livstid! I alla fall inte för att nöja svenska smaklökar...

Sen såg vi filmen "Som man bäddar...", inte toppenfilm men väldigt kul!

Idag har jag varit i stallet å sen ute me Sudden. hemskt väder, det blåser och regnar! Usch, inte ens Sudden tyckte d va kul... Inte förrän jag började springa. Ok, jag kan ju egentligen inte men jag e less på d. E säker på att jag borde kunna träna upp mig så jag iaf kan springa typ 1 km (d ser inte snyggt ut, halta lotta, men ändå. Jag vill kunna.)
Tar d poco a poco å ser hur d går...

Ikväll ska jag hem till en kompis å umgås, får se vad som händer...
Måste packa oxå, e fortfarande hellugn men jag tror d e för att jag inte insett att jag ska åka på tisdag...

No hay comentarios: