sábado, 1 de septiembre de 2007

Ja da va man pa plats da, a d kanns bara for harligt!

Har flyttat in i ett litet rum pa C/Margarit ca 5 min fran dar jag bodde forra hosten. Bor med en Galicisk kille och en colmbian. Mycket trevliga och valdigt kamratlig stamning. Det basta av allt ar hyran, 270E/manad! Sparar en hel del pa det. Maste nog inhandla lite grejer fran IKEA dock... Men pa det stora hela ar det nice.

A sa har jag typ fixat jobb. Gick forbi en Barca(fotbollslaget)-butik och sag att de sokte folk sa jag stegade rakt in och fragade och killen var asschysst, fick komma tillbaka dan darpa med mitt CV och han jag pratat med ringde chefen och sa att han kompis sen lange (=jag) var dar a sokte jobb sa da fick jag snacka me honom. Han va oxa jattetrevlig, d enda e att jag maste lara mig lite katalanska. Cap problem! Qué mas? Jo, jag hade min Sverige-troja pa kortet pa CV:t a han tyckte d va askul a visade mig att de minsann salde sana oxa... Hehe, pluspoang till mig :)
D enda daliga e tiderna. Fred em 17-21 a Lord 10.30-14.30 a 17-21 men men. Es lo que hay.

Har traffat en av de andra tjejerna pa kursen, sprang pa henne pa Annikas kontor (jobbar pa en uthyrningsformedling) sa hon va me oss ut igarkvall. Borjade hemma med lyxig rakmiddag a champagne som Annika fatt av en kund, bara hon a jag. Sen motte vi upp me hennes chef a en av hans kompisar... Hade dock lyssnat lite daligt pa tipsen fran Lisa angaende la Jefa sa d blev hemgang tidigt for mig... A en inte alltfor trevlig dagen efter. Absolut inte katastrof men inte vad d borde va. Idag har bade jag a Annika varit ratt sega sa d blev bakislunch hos henne a nu sitterjag pa kontoret medan hon jobbar.

Har forresten inget internet hemma sa d blir lite sporadiskt. Men d kan va bra for studiemoralen.

Nu e jag trott pa att skriva. Allt gar i slow motion idag :P Hehe... Att man aldrig lar sig.

Que cuidense!

3 comentarios:

Anónimo dijo...

kul att höra att du rotat dig fort och kommit in i gamla gängor, med allt vad det innebär ;) är det schyst lägenhet du delar? hur verkar plugget då? fått något schema ännu? är lite på känner jag, men såg att sterling hade 50% på sina resor om man bokar senast 7 sept. kanske kunde vara nåt att nappa på. men du får som sagt säga till när du vill ha besök! inte illa att jobba i barcas souvenirbutik! kanske får gratisbiljetter till deras matcher? :p kram johanna

Anónimo dijo...

Hahahahaha, jag vet, man lär sig aldrig, även fast men verkligen VET hur farligt det är att gå ut med la jefa, jag förstår dej. Även den där känslan dagen efter förstår jag, nu var det dock några veckor sedan. Katalanskan blir ju inga problem, du sjöng väl sången för dom antar jag, det var väl det som gav jobbet ;) Själv är jag nyss hemkommen från gbg och i morgon börjar allvaret, ska bli kul att komma igång. Detta blev långt, jag kanske borde börja skriva mail istället för kommentarer... Hablamos! Un beso en la boca

Ida dijo...

Här smyg-bloggas det alltså!!
Inte visst jag att denna bloggen var i bruk igen. Sweet.
C/Margarit... varför känner jag igen det? Finns det nån bar där eller nåt?

Rock on baby!
Besitos